BLOG

Anmeld oplevelsen

Anmeld oplevelsen

Anmeld oplevelsen for leje af sommerhuset Husk at anmelde dit ophold. På den måde bliver de næste gæster klogere på, hvorvidt de ønsker at leje samme bolig, fra samme privatperson eller bureau. Men husk – udlejeren har ofte også mulighed for at bedømme dig som gæst,...

læs mere
Krav til rengøringen

Krav til rengøringen

Tjek altid hvilke krav til rengøringen Når ferien når sin ende, skal du være opmærksom på kravene til rengøring, hvis det er noget I selv skal stå for. De er nemlig tit meget forskellige. Hos Novasol skal du rengøre både fryser, ovn og grill, inden du forlader...

læs mere
Gennemtjek altid efterregninger

Gennemtjek altid efterregninger

Det er vigtigt, du gennemlæser den eventuelle efterregning nøje. Der kan nemlig nemt opstå fejl, hvis du for eksempel allerede har betalt for rengøringen, men efterfølgende modtager en regning på det. Der kan dog gå flere måneder, før du modtager den.

læs mere
Vis respekt

Vis respekt

Når du i en periode bor i en anden persons sommerhus, er det selvfølgelig vigtigt du viser respekt over for deres sommerhus og ting. Skal du afsted med børnene, er det derfor en god idé, at tage en snak med dem om, hvorfor det er vigtigt at passe på tingene.

læs mere
Vær opmærksom ved ankomst

Vær opmærksom ved ankomst

Ved ankomsten skal du være opmærksom på, om huset lever op til forventningerne. Dokumenter fejlene med eventuelt billeder, og meddel det til bureau eller lejer straks. Udlejer har ret til en chance for at løse problemet, ellers risikerer du, din klage vil blive...

læs mere
Den sikre betalingsform

Den sikre betalingsform

Betalingen vil oftest være opdelt i flere omgange. Udlejer kræver ofte et depositum ved reservationen, til dække af forbruget, samt et depositum ved ankomst, til dække af eventuelle uheld og skader. Du sikrer dig selv ved at betale med bankoverførsel eller kreditkort...

læs mere
Hvad dækker din forsikring

Hvad dækker din forsikring

Tjek hvad din forsikring dækker Når du lejer en bolig, som er privatejet, går din ansvarsforsikring normalt ikke ind og dækker den skade, der er sket. Har du dog en rejseforsikring, er der mulighed for, at denne vil gå ind og dække. Tag derfor kontakt til dit...

læs mere
Rabat på leje af sommerhus

Rabat på leje af sommerhus

Nogle fagforeninger og arbejdsgivere udlejer sommerhuse til en ofte billigere pris. Medlemmer af eksempelvis 3F og ansatte hos Region Syddanmark kan leje sommerhuse, som de har rådighed over. Tjek om du gennem din fagforening eller arbejdsgiver, kan opnå rabatter på...

læs mere
Tjek adressen

Tjek adressen

Mange områder i Danmark, som Vestjylland, Bornholm og Skagen, er populært for leje af sommerhuse. Tjek altid sommerhusets adresse, og lej sommerhuset, med en placering og afstand, der passer til dit behov.

læs mere
Dine klagemuligheder

Dine klagemuligheder

Dine klagemuligheder er mindre Ofte er der ikke så meget at gøre, hvis du ikke er tilfreds med sommerhusets stand ved overtagelsen. Udlejer vil muligvis tilbyde et afslag på prisen, ellers kan lejeaftalen blive ophævet. Bliver I ikke enige, er du nødt til at kontakte...

læs mere
Baggrundstjek på udlejer

Baggrundstjek på udlejer

Tag kontakt og lav baggrundstjek på udlejer Inden du indgår en aftale, er det en god idé, at lave et baggrundstjek på udlejeren. Kig efter personen på sociale medier og Krak. Lejer du gennem DBA, er nogle udlejere valideret med Nem ID. Har udlejeren været i en retssag...

læs mere
Gør mangler gældende!

Gør mangler gældende!

Den, som gør en mangel gældende, skal dokumentere denne. Dette er jura sproget. Omskrevet betyder det, at hvis du mener der er mangler ved sommerhuset, skal du bevise, at der er mangler. Her er en guide til hvordan du gør. : Tag billeder af sommerhuset, hvor det...

læs mere